Tzeapa BRAS RENAULT sau Reprezentanta nesimtirii

Timp: mileniul 3, mai exact 20 septembrie an de gratie 2010. Spatiu: uniunea europeana, mai exact in Iasi, undeva vis-a-vis de Metro. Actori principali: eu – acelasi docil si fraier client roman; Bras Renault Iasi (Service) – personajul negativ, care merge pe, citez de pe site-ul lor: „deviza noastra, clienti 100% foarte multumiti, ne motiveaza zilnic, fiind si barometrul activitatii noastre”. Se pare ca a fost prima dar si ultima oara cand am calcat la reprezentanta oficiala Bras Renault dupa tratamentul mizerabil la care am fost supus ieri acolo. Ma gandeam ce pretentii sa mai ai de la un service de cartier daca de la pomul laudat vii cu sacul plin de rahat. Sa stie si altii…

 Mi-am facut programare sa merg la ei in service cu o problema la servodirectie. Le-am cerut inca de atunci sa pot veni dupa amiaza pt. ca sunt care au servici si nu pot ajunge cand vor ei. Sec, mi-au zis ca nu se poate, ca li se termina programul si asta e. Bun. Ieri ma invoiesc cu greu de la servici si ma duc la ei. Optimist. Ajung la receptie service. Ma ia in primire angajatul Constantin Craciun. Incepe sa ma intrebe istoria masinii, cat am dat pe ultima revizie, etc, desi masina a iesit de mult de sub garantia lor. La inceput sunt amabil, dupa care intreb daca isi au rostul atatea intrebari cand de fapt eu ma cam grabesc. Zice ca nu, asa… pur si simplu. Ok. Il conduc la masina sa o ia s-o bage in service. Pe drum, neintrebat, omul simte nevoia sa se antepronunte: „sunt doua variante: 1) pompa servo noua la 2500 ron; 2) pompa reconditionata de renault, cu garantie, la 1500 ron”. Zic bun, nu prea ma pricep, dar stiu ca sistemul de servodirectie nu e alcatuit numai din pompa aia nesimtit de scumpa si inca mai sper sa fie si altceva: uleiul de la servo, motorasul, vreo sigurantza, etc. Si ii rog sa incerce sa se uite bine sa vada ce are. Ok, atunci zice ca doamne-ajuta si o baga in service. Ma duc sus in sala rezervata clientilor, de unde ma uit exact in sala de service la masina mea. Dupa 3-4 minute pe ceas in care s-au uitat la roata din stanga fatza a masinii, au plecat. N-au ridicat masina, n-au deschis capota, absolut nimic. 4 minute maxim. Apoi stau si astept ca prostul, la fel ca si masina in service. Intre timp, baietii din service se distreaza. Se servesc pe rand de la automatul de cafea. Ok. La un moment dat, un nene la costum si cravata face ture prin sala de service cu un ATV rosu, ranjind la fiecare ambalare a motorului. Am aflat apoi ca era directorul de service. Sigur, sala nu era suficient de mare asa incat a mai iesit si pe afara si a mai dat cateva raiduri. Mi s-a parut o atmosfera de sarbatoare generala. Era doar prima zi de lucru a saptamanii… Dupa o ora (!!!) in care nimeni nu s-a mai atins de masina mea, sunt strigat de jos de acelasi tovaras Craciun Constantin care imi zice ca intr-adevar, e pompa de servo de vina. In fine, ma mai tzin vreo 15 minute aiurea in picioare pe acolo timp in care unul din ei il roaga pe un altul sa nu-i programeze multe masini nush cand ca sa poata iesi mai devreme ca are o treaba. Apoi, stupoare. Receptionerul ii striga unuia din service sa treaca pe foaia de constatare pompa servo defecta!! La final, ma conduce la masina omul, dar imi zice ca or sa ma sune de la reprezentanta sa ma intrebe daca-s multumit si el vrea sa stie ca am sa zic de bine. I-am zis ca nu-s deloc multumit, motivele in mare si ca am sa zic si amicilor mei ca sa stie. Plec nervos si dezamagit. Dupa 10 minute, imi suna telefonul. Un anonim zice ca a auzit ca as avea nevoie de o pompa de servo. Il iau mai tare, se fastaceste si bate in retragere, ca el doar vrea sa faca un bine, n-are nici o treaba, si ca a fost anuntat de cineva, in fine, are o pompa de numai 7 milioane si daca o doresc. Zic piei drace, si merg mai departe. Urat. Foarte urat, stimabililor! Aveti piese de la dezmembrari si nu stiti cum sa scapati de ele?

Zic cuiva si la foc automat mi se mai da un caz de stan patzitul. Cica tot asa un client s-a dus la ei in service sa isi faca masina. I s-a zis sa revina in 8 ore, ca atata dureaza reparatia. Si sa aduca 8 ore X tariful pe ora de service. Deloc ieftin de altfel. Omul refuza politicos si zice ca sta acolo pana e gata. Dupa doar 4 ore, masina ii era gata.

Daca asa stiu cei de la Bras Renault Iasi sa-si respecte clientii, daca asta numesc ei „experienta calitatii”, promptitudine si ce-o mai fi, atunci inseamna ca am gasit un motiv important pentru care ne aflam in criza. Criza bunului simt!

12 răspunsuri to “Tzeapa BRAS RENAULT sau Reprezentanta nesimtirii”

  1. […] Tzeapa BRAS RENAULT sau Reprezentanta nesimtirii Tue Sep 21, 2010 9:43 am Timp: mileniul 3, mai exact 20 septembrie an de gratie 2010. Spatiu: uniunea europeana, mai exact in Iasi, undeva vis-a-vis de Metro. Actori principali: eu – acelasi docil si fraier client roman; Bras Renault Iasi (Service) – personajul negativ, care merge pe, citez de pe site-ul lor: “deviza noastra, clienti 100% foarte multumiti, ne motiveaza zilnic, fiind si […] […]

  2. Ar trebui reclamati. Macar Protectia Consumatorului sa afle de ei. Trebuie facut ceva, altfel toti nesimtitii vor reusi sa ne acopere. Trebuie luate masuri, eu nu las niciodata lucrurile asa. Ma adresez sefilor , superiorilor respectivului individ, in caz de nesimtire si bataie de joc. Toti profita cind esti la mina lor.

  3. Ce sa zic… m-am gandit si eu sa le fac reclamatii, anti-reclama, etc. Da’ apoi mi-am zis ca nu se merita. Nu-s dusmanos si, in plus, nu m-ar incalzi cu nimic sa-l dea p’ala afara sau cine stie. Si oricum nu s-ar rezolva nimic… Asta-i tzara in care traim…

  4. Alexandru Popescu Says:

    Si eu am patit-o cu Bras. Foarte scurt mi s-a estimat costul inlocuirii lunetei (care a explodat in tandari datorita tensiunilor interne remanente ramase in urma unei reparatii a caroseriei facuta tot la Bras) la suma de 1800 de roni. Initial am crezut ca asa costa si am acceptat, dar a doua zi fiul meu m-a trimis la alta firma care mi-a facut lucrarea cu 420 roni. Ce spuneti?

  5. as dori sa stiu la ce firma ati fost, pentru ca mi s-a spart si mie luneta si nu gasesc

  6. Am si eu o intrebare pentru tine domnule. Daca ai mers doar la service-uri de cartier, atunci te rog sa ramai la service-urile de cartier. Nu zic ca e Bras-ul, sau alta reprezentanta painea lui Dumnezeu, dar la noi e mentalitatea ca: Repara daca poti, pe cand reprezentantele nu iti dau tie o garantie pe o piesa defecta sau pe ceva improvizat. E logic putin nu? Renault-ul, precum si multe alti producari au niste standarde care trebuie sa le respecte fiecare reprezentanta. Daca nu ai idee de ele, te rog sa iti pastrezi parerea pentru tine si sa punctezi doar ceea ce te deranjeaza intr-un service. Pe cat chestia cu telefonul primit si faza cu ATV-ul, cam da, iti dau dreptate, e lipsa de profesionalism.
    Vreau sa stii un lucru, fiecare piesa/manopera la orice reprezentanta te duci, au niste timpi de manopera, niste conditii impuse, pe care nu le modifica nimeni doar pentru ca tu ti-ai luat Renault. E o chestie generala. Te invit sa te duci la un alt service si sa vezi asemanarile.
    Daca nu iti place, cumpara Dacia 1310, pune-i o sarma si fii pe pace si mergi mai departe.

  7. Informeaza-te, e gratis! Says:

    Domnule „alec29”, eu vreau sa va adresez o singura intrebare: cand mergeti la piata asteptati sa va puna in sacosa vanzatorul ce vrea dumnealui sau alegeti dumneavoastra ce este mai bun pentru banii pe care ii platiti? Eu cred ca la prima neconformitate trebuia sa cereti sa discutati cu un superior sau, la fel de bine sa cautati pe site-ul lor sau al Renault Romania un numar care se numeste Vocea Clientului. Bineinteles, suntem in mileniul 3 si informatia sta ascunsa foarte bine pentru cei care aleg sa duca mai departe mostenirea bunului simt balcanic care se manifesta doar prin RESEMNARE si rabufnirea in locuri in care nu are cum sa-i auda cine trebuie. Eu v-as ruga sa va informati in primul rand care sunt drepturile dumneavoastra si sa invatati cum sa vi le cereti pentru ca intr-adevar, traim in Romania si aici multe sunt posibile. Imi pare rau pentru experienta dumneavoastra neplacuta, insa sunt sigur ca este gresit sa transati imaginea unei firme prin prisma unui singur angajat care nu a avut chef de munca intr-o zi – ni se intampla tuturor, nu-i asa?

  8. Pt. cetateanul Anonim care n-are tupeul sa-si identifice comentariul cu vreun nume dar are suficient tupeu sa ma ia la misto (tipic „birjareste”), si pt. cetateanul care lucreaza chiar la Bras, pe silvestru 36 si e evident extrem de „obiectiv”:
    dragii mei, cu siguranta sunteti sustinatorii principiului „alo, clientu’, care-i problema lu’ matale? nu-ti convine la noi, mergi in alta parte!”
    atata timp cat confundati o reprezentanta a unei companii totusi de renume cu o taraba dintr-o piata, atata timp cat nu intelegeti ca tocmai un service „profesionist, de prestigiu, etc” ar trebui sa fie mai bun decat unul de cartier prin practica si nu doar „pe hartie”, atata timp cat nu constientizati ca si in tzara in care traim unul cu renault trebuie respectat la fel ca unul cu dacia 1310 sau cu audi sau cu nimic, atata timp cat nu stiti ca orice angajat face parte, contribuie si raspunde de imaginea companiei in timpul de lucru, atunci n-avem despre ce vorbi.

  9. Domnule alec29 sau ce nume/nick/porecla ai avea tu. Nu cred ca trebuie sa ma prezint in fata ta, atata timp cat eu vorbesc cu un alias. Asa cum tu esti alec29 si eu sunt anonim. Asa scrie in buletinul tau? alec29? Anyway,,, Eu incercam sa expun niste puncte de vedere referitor la Dacia 1310 si la diferentele dintre ea si Renault, dar daca dumneata te-ai dus pe alte carari, chiar nu ai decat. Sincer? Nu-mi pasa. Incercam sa iti expun niste chestiute, dar daca tu esti fixat pe placuta ta, mergi cu Domnul. Si sincer, dumneata in se lume traiesti? Sigur esti vre-un omulet de mess ce foloseste doar tz, sh sau altele. Succes nenicule in continuare la aruncat noroi, caci dupa cum se pare doar la acestea esti bun. Si poate mai deschizi si tu ochii cand iti spune cineva ceva real si sa nu o mai tratezi chiar foarte personal (ceea ce scrisesem initial – aceasta din urma e 100% cu dedicatie)

  10. Informeaza-te, e gratis! Says:

    METÁFORĂ, metafore, s. f. Figură de stil rezultată dintr-o comparație subînțeleasă prin substituirea cuvântului obiect de comparație cu cuvântul-imagine; p. gener. figură de stil. – Din lat. metaphora, it. metafora, fr. métaphore.

    Nu ma asteptam sa intelegi figura de stil, dar totusi te rog, stimate domn sa incerci sa te informezi! Un singur lucru iti spun, in momentul in care esti pus intr-o situatie de acest gen, da un telefon unde trebuie sau cere sa vorbesti cu cineva din conducere, e dreptul tau!
    Faptul ca iti eliberezi frustrarile pe un blog n-o sa schimbe atitudinea unor firme care presteaza servicii si nici nu o sa caute zana maseluta lista cu nemultumiri sub pernele fiecaruia si sa lase o acadea in schimb. Din nou, regret experienta dumitale, insa cred ca te mai astepata cateva daca nu o sa iei atitudine (in mod oficial).

  11. Pagubitu' lu' Bras Says:

    La Bras in Iasi, acolo la Metro sunt tori niste neprofesionisti. Eu am facut acum un an revizia anuala cu schimb de ulei si filtre, si acum am constatat ca filtrul de particule e acelasi pe care l-am pus acum doi ani. Deci anul trecut nemernicii de la Bras vazind ca masina avea doar 5000 km de la ultima revizie si ca filtrul de aer nu era asa murdar nu s-au ma obosit sa schimbe si filtrul de particule, dar l-au pus pe factura. ASTA AM DESCOPERIT-O ACUM RECENT.
    AM UNA MAI NOUA CARE M-A FACUT SA AJUNG LA CONCLUZIA CA BRAS ARE NISTE ANGAJATI DE 2 LEI HOTI SI MINCINOSI
    In luna mai tot la Bras m-am dus cu o dauna rezultata intr-un accident . Reparatia era facuta pe Casco si presupunea vopsirea integrala a masinii cum spunea la acel moment mincinosul principar de la Bras domnul Cristian Rotariu.
    Dupa 3 saptamini de asteptare am fost sa iau masina vopsita integral si …. ce sa vezi …. surpriza …masina era vopsita partial si nu in intregime asa cum mi se spusese si pentru care am asteptat 3 saptamini, si pe deasupra lipseu de pe ea si anumite piese de ornament ( sigrla si un capac de la yala portierei sting afata).

    Imi pare rau si azi ca le-am semnat acordul de plata caci nemernici cum sunt cei de la Bras au sters din lista clientilor numele si comanda reparatiei mele pentru a nu primi aviz negativ de la Vocea clientului de la Renault Romania.

    In viata mea nu mai calc in reprezentanta aia….

  12. Petrica Popescu Says:

    La fel am pățit și eu la tulcea cu ,casetă de directie pe care mi au schimbat o bineînțeles era defecta și m au dus cu vb timp de un an până a ieșit din garanție niște jigodii și ordinari star service Tulcea

Lasă un răspuns

